Vissza az előző oldalra
https://mapix.hu/wp-content/uploads/2018/06/Facebook-Post.jpeg

5 B2B online marketing trend, mely alakítja 2018 sikereit

Szerző: Mezőfi Nóra

Mezőfi Nóra

Az online marketing világa szélsebesen változik: új technikák pillanatok alatt kiütik az eddig sikeresnek vélt módszereket. Legtöbbjük olyan, mint a forgószél, amilyen gyorsan jönnek, olyan gyorsan le is cseng a hatásuk, míg más módszerek, eszközök tartósan sikerre juttathatják alkalmazóikat. Nehéz kiszűrni a naponta megjelenő zseniális tippek közül azokat, melyekkel ténylegesen érdemes foglalkozni. Ez a cikk most erre vállalkozik.

 

Mapix marketing trend

 

1. Videó Streaming

Marketing csatornákon, mint a YouTube, Facebook és Twitter már mindennapos az élőben közvetített vagy előre rögzített videók marketing célú közzététele. B2B profilú cégek számára is rengeteg videó-téma ajánlkozik, például közvetítés szakmai vásárokról, konferenciákon való részvételről, videó anyag a gyárról, termékprezentációs videók. Nagyon hatásos eszközről van szó, nem szabad a véletlenre bízni a sikert: fontos többek között a videó anyag megfelelő stílusa, a profi moderálás, a passzoló hanganyag. A kivitelezésnél azt is szem előtt kell tartani, hogy a legtöbb videót telefonról nézik.

 

2. Influencer Marketing

Aki jártas a marketing stratégiák világában az tudja, hogy B2C területen már egy ideje az egyik legsikeresebb eszköz a befolyásoló marketing, mely során egy véleményvezér ajánlja adott brandet a követőinek. A szájról-szájra terjedő reklámnak nem csak az értékesítésre van erősebb hatása, mint a hagyományos fizetett reklámnak, hanem magasabb vevőhűséget is generál, hiszen bizalmat alakít ki a kezdetektől. Ez utóbbi miatt gondoljuk határozottan úgy, hogy az influencer marketingnek helye van a B2B online marketing stratégiában: a bizalom különösen fontos tényező az üzleti partner kiválasztásánál.

 

3. Érzelmek!

Nagyon gyakori B2B marketing baki, hogy elfelejtjük: itt is emberek hozzák meg a döntéseket, mégpedig 80%-ban érzelmektől vezérelve…Érzelmek befolyásolásához szükség van kreativitásra, a tartós hatás szempontjából pedig kiemelt jelenőséget kap a cross-média, vagyis különböző csatornákon szembesítsük a potenciális ügyfeleket ugyanazzal az üzenettel, így válik a megcélzott érzelmi hatás tartóssá.

 

4. E-Commerce

B2B profilú cégek többsége vásárol online, így egyértelmű, hogy a téma ebben a szegmensben is egyre nagyobb jelentőséggel bír. Ennek ellenére a B2B cégek 50%-a nem rendelkezik webshoppal! Pedig olyan egyértelmű előnyökkel jár, mint az optimalizált és leegyszerűsített folyamatok általi időmegtakarítás és a termékek összehasonlíthatósága. Minden cégnek adaptálható az E-Commerce valamilyen formában a tevékenységi profiljába, csak ezt a formát kell megtalálni.

 

5. Integrált marketing

B2B területen is tudatosítanunk kell: legjobb eredményeket úgy érhetjük el, ha a gyártástól, az értékesítésen át a vállalat minden megnyilvánulásában ugyanazt a szellemiséget képviseljük, amit összehangoltan valamennyi marketing csatornán kommunikálunk! Ez az alapja a céltudatos, célpiac- és célcsoport-orientált tevékenységnek.

 

Merre van előre?

Mik azok a trendek, amikkel számolnunk kell a jövőben?

Az adatvezérelt marketing-automatizálás minden bizonnyal B2B területen is meg fogja könnyíteni az integrált marketinget: összehangolt tartalmakat automatizáltan, pontosan időzítve és célozva fogunk tudni megosztani különböző marketing csatornákon.

A jövőben át fog alakulni az ügyfélszolgálat fogalma is. Eszközök, mint a Messenger, WhatsApp vagy a Viber új lehetőségeket nyitnak meg az ügyfelekkel való kommunikációban.

A vizualizáció trendje sem fogja elkerülni a B2B szegmensét: jövőben a szöveges közlésről egyre inkább áthelyeződik a hangsúly a vizuális tartalmakra, egyre ütősebb kép- és videó anyagokra van szükség a hatékony fellépés érdekében.

Összefoglalásként a legfontosabb trend, mely mind a B2B mind a B2C szegmensre igaz: felejtsük végre el, hogy a marketing olyan valami, amit bárki meg tud csinálni. A sikerhez vezető úton nélkülözhetetlen egy profi marketinges útitárs!

Mezőfi Nóra5 B2B online marketing trend, mely alakítja 2018 sikereit