Vissza az előző oldalra
https://mapix.hu/wp-content/uploads/2018/12/Instagram-design-guide_dezeen.jpg

Insta Biblia – 10+1 csapás

Szerző: mapix

mapix

Az első csapás: Tudtad, hogy a Facebook rendszeres napi felhasználóinak száma csökken, eközben az Instagram pedig csúcsokat döntöget?

2. Az Instagram felhasználók 80%-a követ céges Instagram oldalakat is. Ugye neked is van?

3. 10-ből 7 poszt branded tartalomként jelenik meg. Miért fontos ez? Azért, mert a  legtöbb user így botlik bele az új termékekbe – még akkor is, ha nem követi a céget, vagy a poszt nem közvetlenül a cégtől származik. De ha nem elég meggyőző a 10-ből 7, akkor tudd meg: a felhasználók 83%-a vallotta, hogy vásárláskor befolyásoló erővel hat rá az Instagramon látott branded tartalom.

4. BIO – A bio összetétele az egyik legfontosabb tényező egy hatékony Instagram marketing menedzselés során. Mivel szinte mindenki, aki a profilodat be akarja követni, előbb le fogja ellenőrizni a biodat, ez tuti. Fontos kiemelni tehát a rád vagy cégedre jellemző legfőbb dolgokat.

+Tipp: itt helyezhetők el az ún. branded hashtagek, amiket a cégek saját maguk hoznak létre és ezek használatára buzdítják az Instagram közösségét is, növelve ezzel a márkaismertséget. Ezek a hashtagek általában szlogenek, aktuális kampányra vagy eseményre utaló pár szavas rövid mondatok. Pl: A bookline #elsőmondat kampánya is ilyen hashtag, ahol a könyvek első mondatait reklámozzák nyereményjátékkal fűszerezve.

5. A BIO LINK lényegtelen apróságnak tűnhet, pedig ez a kapocs az Instagram profilod és minden más online felületed között. A legtöbben simán csak a weboldalukat linkelik be, mely első lépésnek szuper, de ha profi akarsz lenni,  akkor megépítesz egy URL-t a Google eszközével, majd ezt teszed be a linkhez. Így mérhetővé válik az Instagramról jövő forgalom a Google Analytics-ben.
Elismert Insta varázslóknak: használd a Linktree megoldását, mellyel nem csupán 1 linkre tudod továbbnavigálni a usereket, hanem mindjárt akár 5-re is. Sőt, mindegyik URL-t külön meg tudod építeni, így a kezdeti sima linked helyett 5x több mérhető linket tudsz használni ügyfélszerzésre. Ezt még a nagy, sötét varázslók is megirigyelnék, nemde? 😉 

Itt olvastunk róla: https://7blog.hu/instagram-marketing/

 

Funkció, funkció hátán

6. Van SZTORID? A jelek szerint az Instagram használat egyre jobban eltolódik a Stories tartalomfogyasztás irányába, ami nem csoda, hiszen a sztorik automatikusan betöltődnek egymás után és teljes képernyős élményt nyújtanak.
+Tipp: a sztoriban belső linkeket is el tudsz helyezni, így kivezetheted a usereket 1-1 weboldalra.

7. Még mindig nagyon kevés céges profil használja ki a HIGHLIGHTS adta lehetőségeket, pedig nem véletlenül vezette be az Instagram! A Highlights arra hivatott, hogy menteni és kategorizálni tudd a megosztott sztorikat, ezáltal színesítve a céges profilodat.

8. FEED – A userek imádják az áttekinthető profilokat és a tapasztalatok azt mutatják, hogy sokkal nagyobb hajlandóságot is mutatnak ezek bekövetésére. Ma már a lehetőségek végtelen tárháza áll rendelkezésre, hogy esztétikussá tedd a posztok elrendezését az Instagram profilodon. Mutatunk példákat:

 

9. Videó mindenütt – de miért? Az Instagram algoritmusa előnyben részesíti azokat a posztokat, amelyeken a felhasználók több időt töltenek, mint például a videó. Ha tehát követni akarod a trendet, egyre több videós posztot és hirdetést használsz majd a menedzselés során. A statisztikák szerint az üzleti oldalak megosztott tartalmainak már 25%-a videós poszt és ez a szám folyamatosan növekszik.

Képek és videók mindenütt, kell még más is? Persze, hogy kell.

10. Az Instagram Shopping – működik! A felhasználók több, mint 30%-a vásárolt olyan terméket, amit Instagramon látott először. Ebből pedig 15%-uk közvetlenül kattintott is a bio-ban található linkre, és navigált az adott cég weboldalára vagy webshopjára.
+Tipp: az Instagramról indított vásárlások esélyét úgy is növelheted, ha linket ágyazol a “swipe up” funkcióval – ez átvezeti a felhasználót egy adott landing page-re, ahol vásárolhat. Vagy jelöld meg webshop termékeidet posztban! A posztra kattintva megjelenik a termék ára, plusz egy kattintással pedig közvetlenül elérhető a webshop.

 

+1 Ha mindezeket beállítani és figyelni mindenre nincs időd, akkor pedig keress meg minket 🙂 

 

mapixInsta Biblia – 10+1 csapás