Vissza az előző oldalra
https://mapix.hu/wp-content/uploads/2018/05/digitális-marketing_ecommerce.jpg

Hogy kapcsolódik össze az e-kereskedelem és a digitális marketing?

Szerző: mapix

mapix

Mi is ez az E-commerce, azaz az e-kereskedelem?

Egyszerűen megfogalmazva, az e-kereskedelem az online kereskedelemre vonatkozó tranzakciókat jelenti. Az elektronikus kereskedelem az árucikkek és szolgáltatások elektronikus úton – elsősorban az interneten való eladása, vásárlása, illetve cseréje. Ez azt jelenti, hogy ha vásárolsz vagy eladsz valamit az interneten, akkor részt veszel az e-kereskedelemben.

Hogy kapcsolódik össze az e-kereskedelem és a digitális marketing*?

Képzeljük magunkat a 90-es évekbe. Kifejlesztettünk egy szuper sportcipőt, mely segít jobban teljesíteni, gyorsabban futni, mondjuk. Ezt a terméket kell piacra dobni.

Ez az új cipő modell egyszerűen elképesztő.

Mit tett egy marketing szakember ezekben az időkben?  Úgy dönt, hogy reklámozza ezt a cipőt a tévében, a rádióban, a hirdetőtáblákon és az újságokban. Még arra is gondol, hogy egy hírességgel felveszi a kapcsolatot, hogy támogassa őt és ő legyen az arca a cipőnek.

Ezzel még nem fejezi be a kört, mert reklámoz a tematikus magazinokban és még sport eseményeket is támogat, mivel ennek a közönségnek a figyelmére kíváncsi. Ezek a taktikák javítják a célzást.

Most gyorsan ugorjunk egyet a jelenkorba. Az alaphelyzet ugyan az. Ugyan úgy egy jó futó cipőt kell értékesítenünk. Megváltoztak a csatornák és a kereskedelem helyét illetően is történt változás.

Létrehozunk néhány hirdetést a Google Adwords* segítségével, hogy célzottan megtaláljunk a futó cipőket kereső embereket. E-mailt küldünk az előfizetőinek, akiknek bejelentjük az új cipőnket. Megtámogatjuk ezeket a Social Media felületeken – Facebook, Instagram ..

Olyan microsite*-ot hozunk létre ennek a forradalmi új cipőnek, amelyek ötleteket oszt meg arról, hogy hogyan tudják a vásárlók javítani a teljesítményüket ennek a kényelmes cipőnek a viselésével, illetve milyen előnyökkel jár, ha ezt hordja, nem beszélve az élményről, melyet megoszthatunk a vásárlóinkkal. Megmutatni azt a különleges érzést, életérzést, ha a mi cipőnket viselni.

Online hirdetéseket vásárolunk több hirdetési hálózaton keresztül, felkeressük az online magazinokat, melyeket a célcsoportunk olvas. Optimalizáljuk a termékoldalt, kódokat* helyezünk el, hogy ne veszítsük el az érdeklődőket, alkalmazzuk a remarketing* adta lehetőségeket.

A cél változatlan, mindenki a termékét szeretné eladni, ami változott az az, hogy ezt hol tudja megtenni, hogy és hol tudja elérni a célcsoportját, mennyit kell költenie egy kampányra, milyen mixet használ és ami nagyon fontos, hogy az online világban a távolság is egyre inkább megszűnik így a verseny erősebb és intenzívebb mint valaha volt. Hiszen egyre több termék verseng a fogyasztók kegyeiért. A mai korban a digitális marketingeseknek végtelen lehetőségeket kínálnak termékeik reklámozásában. Ezekkel csak jól kell tudni élni.

A dolgok nagyon gyorsan változnak és nagyon gyorsnak kell lenni ahhoz, hogy tudjuk tartani a lépést.

A digitális marketing a marketing egyik részhalmaza, amely egy vagy több elektronikus technológiát alkalmazó márka vagy termék népszerűsítésére szolgál.

Az e-kerskedelem folyamatosan és intenzíven tör előre, nyer egyre nagyobb teret magának. Nem szeretnénk a cikk során megfeleljtkezni, az egyre többet emlegetett Big Datáról* sem és az MI-ről sem (mesterséges intelligencia*) Az e-kereskedelem a gazdaság azon ágazatai közé tartozik, amelyek példamutatóak az adatgyűjtés és -felhasználás szempontjából.

A jövőben még hatékonyabbá válhatnak az e-kereskedlemben résztvevő vállaltok a mesterséges intelligenciának (MI) köszönhetően. Sokkal pontosabb előrejelzést lehet például készíteni arról, hogyan alakul majd a kereslet, ami nagymértékben megkönnyíti a készletgazdálkodást. Az MI segít abban is, hogy pontosabb legyen a targetálás, a potenciális fogyasztókat akár teljesen személyre szabott ajánlatokkal érhessék el a kereskedők.

Egyre fontosabb lesz a raktárkészlet és a vevők személyes igényeinek kiszolgálása.


Digitális marketing*
A digitális marketing alatt az interaktív üzleti munkához kapcsolódó marketing tevékenység azon formáját értjük, amely hálózati információrendszerekben és elektronikus közegben egyedekkel és tömegekkel sajátos módon kommunikál, globális értékesítést támogat online és offline eszközökkel.

Google Adwords* Az AdWords a Google internetes reklámprogramja. Az AdWords használatával online hirdetéseket hozhat létre, amelyekkel abban a pillanatban érheti el az ügyfeleket, amikor éppen érdeklődést mutatnak az Ön által kínált termékek és szolgáltatások iránt.

Microsite* Kisméretű, néhány oldalból álló Website, mely nem tartalmazza az összes információt, csak azokat, amik relevánsak. Általában promóciókhoz használják. Elhelyezését tekintve lehet a vállalati ill. termék weboldal része.

Kódok*

Mérőkódok: Elkészül egy weboldal, majd a különböző online marketing és egyéb célú méréshez mérőkódokat kell elhelyezni a weboldalba. 

Követőkódok: számtalan rendszer használ még saját követőkódokat, pl. Facebook enek az a célja, hogy megcélozhatod hirdetésekkel azokat az embereket, akik korábban jártak már a honlapodon.

Remarketing* A remarketing hirdetéseket jelenít meg olyan embereknek, akik már meglátogatták a webhelyét vagy használták a mobilalkalmazását. Ha például egy felhasználó vásárlás nélkül távozik a webhelyről, akkor a remarketinggel újra kapcsolatba léphet vele, és releváns hirdetéseket jeleníthet meg a számára a különböző eszközökön.

Big Datáról* A „Big Data” a cégek, az intelligens hálózatok, a magánszektor és az egyéni felhasználók által világszerte és napi szinten előállított óriási adatmennyiséget jelenti. A „Big Data” a cégek, az intelligens hálózatok, a magánszektor és az egyéni felhasználók által világszerte és napi szinten előállított óriási adatmennyiséget jelenti. Strukturáltan és kielemezve ez a rengeteg információ nagy hasznot hozhat a cégek és ügyfelek számára.

Mesterséges intelligencia* Mesterséges intelligenciának (MI vagy AI – az angol Artificial Intelligence-ből) egy gép, program vagy mesterségesen létrehozott tudat által megnyilvánuló intelligenciát nevezzük. A fogalmat legtöbbször a számítógépekkel társítjuk. A köznyelvben több külön jelentésben használják:

  • A mesterségesen létrehozott tárgy állandó emberi beavatkozás nélkül képes legyen válaszolni környezeti behatásokra (automatizáltság);
  • A mesterségesen létrehozott tárgy képes legyen hasonlóan viselkedni, mint egy természetes intelligenciával rendelkező élőlény, még ha az azonos viselkedés mögött eltérő mechanizmus is húzódik meg (TI szimuláltság – ilyen értelemben beszélhetünk pl. a számítógépes játékok gépirányította karaktereinek „intelligenciájáról”);
  • Végül, a mesterségesen létrehozott tárgy képes legyen viselkedését célszerűen és megismételhető módon változtatni (tanulás) – ez utóbbi jelentés az, ami a modern MI-kutatásban előtérbe került, és jelenleg az MI fogalmával legjobban azonosítható.

Forrás: https://hu.wikipedia.org

mapixHogy kapcsolódik össze az e-kereskedelem és a digitális marketing?