Vissza az előző oldalra
https://mapix.hu/wp-content/uploads/2018/05/munkáltatói-márkaépítés.jpg

Munkáltatói márkaépítés

Szerző: mapix

mapix

A vállalatok toborzási, elkötelezési és megtartási nehézségei egyre több cég figyelmét irányítják a munkáltatói márkaépítésre (employer branding).

Miért fontos ezzel foglalkozni? 
Gondoljunk bele, a jelöltek zöme utánanéz az adott vállalatnak a jelentkezés előtt. Szerintünk szinte mindenki. Szóval nagyon nem mindegy, mit hall vagy talál arról a cégről, ahova jelentkezik. Mikor szembesülnek az információkkal a jelöltek, saját tapasztalat nélkül szintén a legtöbbjük elfogadja azt, amit a munkavállalók a vállalatról mondanak. Amennyiben egy cégnek pozitív a megítélése a piacon, úgy egy adott állásra általában kétszer annyi jelentkező pályázik. Tejesen logikus, mindenki egy jó cégnél szeretne dolgozni, így a negatív hírnévvel rendelkezőkhöz képest kevesebbet kell költeniük a toborzásra. De mi van azokkal a cégekkel melyekről nem hallunk túl sok jót vagy szinte semmit.  A kétes hírnevű vállalathoz még a piacinál magasabb fizetésért sem szívesen jelentkeznek az álláskeresők.
Mit jelent a hitelesség ma?
Ez az a fogalom, ami soha nem megy ki a divatból. Már nem a vállalatok tradícióin alapuló hírneve alapozza meg a munkáltatók márkáját és hitelességét, hanem sokkal inkább az, hogy az egyes dolgozók, együttműködők, partnerek hogyan vélekednek róla. A véleménymegosztások virágkorát éljük, miért lenne ez éppen máshogy ezen a területen?
A márkaígéret az, amitől a szakemberek úgy érzik majd, hogy a vállalatnál szeretnének dolgozni. Már így is ha jól megfigyeljük, ígéretek garmadájával találkozhatunk az álláshirdetésekben is, ahol versenyképes fizetéssel, fiatal és innovatív csapattal, kreatív munkavégzéssel vagy hasonlóval csalogatják a jelentkezőket.

Azt már akkor említettük, hogy mivel kecsegtet a vállalat olyasvalakit, akinek a szakértelmére szüksége van. Hogyan építi fel magát egy olyan branddé, amely vonzó a munkaerő piacon. De mi van azzal, hogy ez mennyire valóságos és életképes elgondolás.

Az elsődleges kérdés nem az, hogy mi a cég filozófiája és milyen értékekben hisz. Persze ez is fontos. A kérdés az, hogy mit gondolnak az alkalmazottak, ők milyen értékeket tartanak fontosnak – és a cég mennyire támogatja ezt, mennyire összehangolt a vállalat és alkalmazottainak filozófiája és véleménye a cégről.

A brand personality lényegében azt takarja, hogyan látják vállalatunkat a külső szemlélők – avagy mit mutatunk magunkból. Mert egy dolgozó véleménye nem marad az irodán belül, ez a fajta szájhagyomány a leggyorsabban terjedő verziója, hiszen pletykálni a legtöbb ember szeret és mint tudjuk a rossz hír mindig gyorsabban terjed és nagyobb erővel mint a jó.

Ezennel megállapíthatjuk: rendkívül fontos, hogy a vállalati kommunikációnak része legyen mindaz, ami bizonyítja, hogy valóban képesek vagyunk mindazt biztosítani, amit ígérünk és a dolgozóink ugyan úgy vélekednek ahogy a cég.

 A jelek szerint a trend a következő években folytatódik és a munkaerőhiány mértéke tovább fog nőni, tehát a problémával hosszú távon kell együtt élnie a munkáltatóknak.
mapixMunkáltatói márkaépítés