Vissza az előző oldalra
https://mapix.hu/wp-content/uploads/2018/05/mezőfi_nora_szakertoi_cikk.jpg

Mezőfi Nóra – Online Marketing stratégiától a sikerig mindössze 3 lépésben

Szerző: Mezőfi Nóra

Mezőfi Nóra

A marketing olyan, mint vitorlás hajónak a szél: hiába a tökéletes, profi hajó, ha nincs megfelelő szél, csak ringatózunk a vízen. Azzal sem megyünk sokra, ha néha-néha feltámad a szél, olyankor haladunk ugyan, de nem érünk célba. Vagy legalábbis nem időben…


Egy nagy különbség van azonban: míg a szelet nem tudjuk befolyásolni, addig a marketing az tudatos döntések sorozata kell, hogy legyen. Kezünkben az irányítás, hogy ringatózás helyett, milyen gyorsan szeretnénk célba érni!

Hitvallásunk, hogy a marketing sokkal több, mint kreatív fellángolások sorozata! Megalapozott stratégiára építve juttatunk el a célodig, mégpedig három lépésben.

Íme az utad a kikötőtől a célállomásig:

1. Lépés
Elemzés a jelen helyzet feltérképezéséhez és a reális, megalapozott célok kitűzéséhez

– Belső marketing átvilágítás, mely kiterjed
• a vállalat
• a vevők
• a beszállítók/kereskedelmi partnerek etc. górcső alá vételére.

– Külső audit
• piaci környezet elemzése
• versenytársak elemzése

Eredmény: Egy átfogó jelentés, melyben a vállalat erősségeinek, gyengeségeinek, valamint piaci lehetőségeinek és esetleges kockázati tényezőinek feltárásával képet kapunk a vállalat jelenlegi helyzetéről.

2. Lépés
Reális célkitűzések definiálása
A célok lehetnek árbevétel növekedés, piacrészesedés vagy kommunikációs célok. Az ügyféllel egyeztetve és az elemzésekre támaszkodva közösen határozzuk meg.

Eredmény: Egyértelmű, mérhető és nem utolsó sorban elérhető célok.

3. Lépés
Marketing stratégia
A stratégiai célokhoz hozzárendeljük az eszköztárat.

Eredmény: Konkrét kampányterv költségkerettel, határidőkkel és minden az ügyfél számára fontos paraméterrel.

+1 Lépés
Ahogy a hajós kapitány is folyamatosan ellenőrzi, megfelelő-e a szélirány, az általunk kínált marketing mechanizmusnak is szerves része az állandó monitoring. A fenntartható siker érdekében a kampányok felállítását követően egy átfogó marketing információs rendszer kerül kialakításra és ezek alapján történik a marketing tevékenység folyamatos optimalizálása.

Mezőfi NóraMezőfi Nóra – Online Marketing stratégiától a sikerig mindössze 3 lépésben